Read it or don't.

Shut up, pick a chair that fits you cause its my turn to talk motherfucker.

Drömbilden enligt mig.

Kategori: Allmänt

 
Vi går där längs gatan.
det riktigt på riktigt. 
Snön har börjat falla och täckt gatorna. 
Precis som att det ska skydda det som finns under. 
Hon går där bredvid mig.
men hennes lilla hand djupt begraven i min.
jag har packat på henne med kläder, hon får aldrig frysa. 
Hon är glad.
vi ska fika med några vänner till mig. 
har redan hittat. Så mycket presenter till henne som julklapp. 
Hennes tredje jul nu hon är med om.
hoppas jag redan nu har satt ett traditionellt spår i henne och som hon kanske väljer att fortsätta med. 
Aaron kommer med flyget från vårt älskade Irland denna eftermiddagen. 
Vi firar jul med min familj och i Sverige detta året, trots att vi bor på Irland. 
Jag började jobba som aupair på Irland när jag var 22 och träffade aaron genom vänner. 
jag blev så kär så jag stannade kvar på Irland,  utbildade mig till sjuksköterska där och aaron äger sedan ett tag en lokal pub i vår stad. Den går verkligen bra! vi köpte vår cottage/gård för två år sen och har valt att bosätta oss på Irland. 
Jag har saknat mamma trots att hon bara tre veckor innan var nere och hälsade på oss med hennes väninna Jane. 
Vi går vid kyrkan i stan jag och min älskade dotter. Jag ser Johanna och Felicia stå och vänta. Naomi älskar dom. 
Hon springer allt hon kan oc. Hoppas upp i kjolarnas famn, Johanna kramar och pussar. 
Jag älskar mina vänner. Dom har funnits med länge. 
Jag kramar dom hårt hink vi hinner bara komma innanför dörren på kaffet så är pratet och skratten igång. 
Naomi dricker varm choklad och vi dricker saffranskaffe. 
Aaron är pålägg från Köpenhamn nu. Naomi har saknat sin pappa, bara efter en vecka. 
min man kommer innanför dörren på kaffet, lika vacker som alltid.
Johannas pojkvän kommer ner med deras gemmensama hund, och felicias kille kommer ner med deras dotter Olivia, hon är 4. 
Alla sitter vid ett långbord, med hundar,  barnvagnar, barn och familjer.. 
 
så skulle det ha varit. detta är min bild, visst har alla en sorts drömbild. Vad är eran?? 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: